به گزارش شهرآرانیوز؛ علی فرهادی امروز (۱۶ دی ۱۴۰۳) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: رئیسجمهور یکی از بیشترین حضورها را در مدارس داشتند که این کار نشانه اهتمام ایشان به تعلیم و تربیت است. مدرسه محل تجلی دانایی و دانشافزایی و حرکت به سوی تعالی بوده که در وجود معلم شکل میگیرد. ما در انعکاس خوبیهای معلمان به خوبی عمل نکردهایم.
وی با بیان اینکه ایران در هشت المپیاد علمی جهانی ۳۴ مدال در رشتههای ریاضی، زیست، فیزیک، شیمی، علوم زمین، کامپیوتر و هوش مصنوعی کسب کرده است، عنوان کرد: دو المپیاد فیزیک و ترکیبات ریاضی در ایران برگزار شد. پایه تولید علم در آموزش و پرورش است و در المپیاد و وزارت علوم متجلی میشود. در جشنواره جوان خوارزمی حدود ۲۰۰۰ طرح شناسایی و در نهایت ۳۵ طرح منتخب برای معرفی به وزارت علوم معرفی شدند.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی در اردوهای تمشک حدود ۱۰۰ هزار دانشآموز شرکت کردند. این اردوها با هدف کمک به دانشآموزان در معرض آسیب برگزار شد که معاونت پرورشی کارهای خوبی انجام داده است.
فرهادی افزود: به همت خیرین مدرسهساز و وزارت آموزش و پرورش حدود ۲۰۰۰ مدرسه برای نصب نیروگاه خورشیدی هدفگذاری شدهاند. این هدفگذاری در ۱۰۰ مدرسه اجرا شده که بزرگترین آن در اصفهان است. مدارس به جهت فرهنگسازی و کمک به انرژیهای سبز به این عرصه ورود کردهاند تا دانشآموزان را برای استفاده درست از انرژیها تربیت کنند.
وی با اشاره به اینکه ۱۷۰۷ مدرسه جدید مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش شده است، تصریح کرد: این مدارس ۸۰۰۰ کلاس دارند و ۱۹ هزار کلاس هم به سیستمهای گرمایشی مجهز شدهاند. در مهرماه امسال ۱۰۴ هزار نفر به جمعیت آموزش و پرورش اضافه شدند که ابتدا آزمون کتبی و سپس مورد گزینش قرار گرفتند و از مهر سر کلاس حاضر شدند. احکام کارگزینی همه آنها صادر شد.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۳۰ هزار نفر دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و رجایی و مابقی از طریق آزمون ماده ۲۸ جذب شدند، همچنین حقوق آنها پرداخت شده است. قبلا احکام کارگزینی اسفند ماه صادر میشد، اما امسال و پارسال این احکام آذرماه صادر شد.
آخرین نتایج بررسی پرونده معلمان معترض به رتبهبندی و فاقد رتبه
فرهادی خاطرنشان کرد: پرونده رتبهبندی در بین شاغلان و بازنشستگان ۵۷۲ هزار معترض داشت که رسیدگی و ارتقای رتبهبندی آنها انجام شده است. بخشی از رتبهبندی مختص به معلمان فاقد رتبه است، ۱۰۱ هزار معلم فاقد رتبه بودند، بنابراین این معلمان مستندات خود را ارائه دادند که درحال بررسی این مستندات هستیم؛ در نهایت ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر حائز رتبه آموزشیار معلم شدند.
وی اضافه کرد: ۲۱ هزار نفر مربی معلم، ۴۰ هزار نفر استادیار معلم و ۹۹ دانشیار معلم شدند. پرونده افراد باقی مانده که ۲۸ هزار نفر بودند تا یکماه آینده بررسی میشود. معلمان جدید براساس قانون، ابتدا مزایای رتبهبندی را دریافت میکنند و سپس مدارک را ارائه میدهند که حدود ۵۸ هزار نفر هستند.
منبع: ایسنا